Friday, October 21, 2011

Aku baru sedar..

Aku baru sedar,
Aku x boleh jadi pelukis,
Sbb, aku bukannya jenis yang duduk terus dapat melukis.
Aku x boleh melukis mengikut idea/concept.
Aku x boleh melukis dari arahan orang.

Tapi aku selalu lukis melalu hati.
Hati aku boleh menerima ilhamnya melalui 3 cara,

Mata, biasa la, dari mata, jatuh ke hati,
Bila mata ku berkenan, hatiku mengarahkan tanganku melukis,
Cara biasa aku menerima ilhamku~

Telinga, dari cerita3 orang yang mengasyikkan,
tp x banyak cerita yang dapat melepasi jambatan,
antara telinga dan hatiku,
kerana hatiku x mudah tersentuh dgn cerita3 orang lain.

Melalui rasa, iaitu pengalaman hidup ku sendiri,
aku mengolah perasaku menjadi satu potert lukisan.
Menjadi satu kolaj kehidupan.

Huhuhu~

Haha~ Merapu sat kat atas, sori la x da update lukisan, sbb ada masalah ilham dgn teknikal sikit. Anyway, Thx for reading the post. Asslammualaikum~